Bijzonder heldere hoofdlamp op batterijen die toegelaten is in het Duitse verkeer
De accu-aangedreven koplamp met tot 3000 lumen in grootlicht Supernova B54 MAX is een bijzonder heldere, accu-aangedreven koplamp die toegelaten is in het Duitse verkeer. Het volledige vermogen van 30 krachtige leds in twee afzonderlijke optische systemen zorgt voor een perfecte verlichting. Bij schemering wordt het verlichte Supernova-logo zichtbaar, wat het geheel een speciaal tintje geeft. Het zeer efficiënte dimlicht is een aangename metgezel op alle routes met tegemoetkomend verkeer. Een bijzonder kenmerk van deze variant is dat, volgens de fabrikant, alle helderheidsniveaus van dimlicht en grootlicht vrij kunnen worden ingesteld binnen de wettelijk bepaalde limieten. Dit betekent dat de koplamp ideaal kan worden aangepast aan de betreffende toepassing, zowel voor zwaar dagelijks gebruik op weg naar het werk als voor uitdagende trailritten door het terrein.
M99 Matrix Mirror
Dit is een verlichtingstechnologie die nieuwe normen stelt voor fietsverlichting: een led-matrix, intelligent aangestuurd en gecombineerd met een zeer complexe gefacetteerde reflector die bestaat uit 99 afzonderlijk berekende oppervlakken en is ontworpen met het oog op schittering, zorgt voor de best mogelijke helderheid. Hier is autotechnologie verpakt in een fietskoplamp in miniatuurformaat.
Aluminium behuizing
De behuizing is niet alleen superstabiel, maar heeft ook de beste warmteafvoereigenschappen. Hoe beter de koeling, hoe feller de led oplicht. Koelribben op de behuizingen vergroten het oppervlak, waardoor warmte effectiever kan worden afgevoerd. De behuizing heeft ook een zoutwaterbestendige geanodiseerde afwerking en is bestand tegen de meest ongunstige omstandigheden.
Batterijverwarming en Longlife-modus
De optimale oplaadtemperatuur voor een batterij ligt rond de 20°C. Daarom heeft onze hightech batterij, net als een moderne elektrische auto, een geïntegreerde batterijverwarming om de optimale oplaadtemperatuur te garanderen als het te koud is. Als de temperatuur boven de 40°C komt, wordt het opladen automatisch verhinderd totdat de temperatuur weer gedaald is. De Longlife-modus zorgt voor een bijzonder lange levensduur van de batterijcellen. In deze modus voorkomt een speciaal processorgestuurd laadproces dat de cellen oververhit raken tijdens het laadproces. De batterij wordt in deze modus slechts tot 85% opgeladen, waardoor de levensduur wordt verlengd.
Lichtsensor en reservelampje
De lichtsensor in de accu maakt intelligente activering van de dimlichten mogelijk wanneer het donker wordt of wanneer er een plotselinge verandering in het licht is, bijvoorbeeld bij het rijden door een tunnel. Nooit meer in het donker staan: er is altijd twee uur ECO-dimlicht automatisch beschikbaar nadat de normale verlichtingstijd is verstreken.
Slaapstand
Als je de batterij langere tijd niet gebruikt, kun je hem gewoon in de slaapstand zetten. Vervolgens wordt de lader op de optimale spanning gehouden. Dit stopt de chemische veroudering van de batterij bijna volledig. Diepe ontlading wordt voorkomen.
Inhoud levering:
- B54 maximale spot
- B54-batterij
- universele HBM stuurhouder (31,8 mm)
- magnetische grootlichtsensor (kabellengte: 212 mm, met MicroGold-stekker)
- universele drukknophouder met klemringen (ø 22 - 32 mm en ø 33 mm)
- waterdichte stekkerverbinding met schroefbare trekontlasting
- B54-1A oplader, met EU-stekker
- kartelschroef voor universeel HBM, met kleine O-ring voor borging
- klittenband
- zelfklevend schuimrubber voor grootlichtsensor
De belangrijkste zaken op een rij:
- grootlicht: 3.000 lm, 450 lx (Max-stand) / 2.450 lm, 350 lx (POWER-stand) / 2.000 lm, 300 lx (Standaard-stand) / 1.500 lm, 200 lx (ECO 2-stand) / 900 lm, 140 lx (ECO1-stand)
- dimlicht: 500 lm, 130 lx (standaardmodus) / 280 lm, 70 lx (ECO2-modus) / 80 lm, 10 lx (ECO1-modus)
- lichtduur: 2 uur = grootlicht (max-modus) / 3,5 uur = grootlicht (standaardmodus) / 13 uur = grootlicht (eco-modus) / 10 uur = dimlicht (standaardmodus) / 50 uur = dimlicht (eco-modus)