Fjällräven Merkenshop

Het merk met de rode vos

Fjällräven

Het populaire outdoormerk Fjällräven uit Scandinavië, met de opvallende rode poolvos in het logo, overtuigt door de onmiskenbare stijl en de buitengewone kwaliteit van de materialen, verwerking en producten. Bovendien geldt bij Fjällräven ook steeds de ongeschreven regel 'wat niet nuttig is, is niet nodig'. Door een duidelijk design zonder overbodige details die je sowieso nooit gebruikt, ontstaat zo de minimalistische stijl die Fjällräven onderscheidt van vele andere bedrijven in de outdoorwereld.

Sommige producten overstijgen in hun eenvoudige elegantie zelfs de outdoorwereld wat betreft waardering en populariteit en zijn deels zelfs uitgegroeid tot een echte hype. De broek Vidda en de rugzak Kanken zijn verkrijgbaar in meer dan twintig landen in Amerika, Azië en Europa, en hun populariteit is onveranderd hoog.

Toch is Fjällräven geen merk dat probeert te wedijveren met andere merken in de sportbranche of de modewereld, maar een outdoormerk pur sang. Het merk staat voor een doelmatig ontwerp en gaat uit van de gure weersomstandigheden in het Scandinavische Hoogland. Kleding die bestand is tegen de weersveranderingen, stortbuien, windvlagen en hete dagen in het hoge Noorden is ook zeer geschikt voor trektochten en wandelingen in alle andere gebieden.

Duurzame producten als maatregel voor milieubescherming

Wat in eerste instantie misschien vreemd kan overkomen, is een elementair bestanddeel in het ontwerpproces van Fjällräven. Natuurlijk gaat het er bij de Scandinaviërs ook om milieuvriendelijke en sociaal-aanvaardbare kleding, slaapzakken, rugzakken, tassen en accessoires te produceren en de processen in dit opzicht voortdurend te optimaliseren. Een ander aspect is de robuustheid en de lange levensduur van de artikelen van Fjällräven. Dit is te danken aan de uitstekende materialen, zoals G-1000, en de excellente afwerking.

De voornaamste reden voor een nieuwe outdoorjas of outdoorbroek is volgens de ontwerpers van Fjällräven echter niet de gebrekkige robuustheid van de outdoorkleding, maar in de eerste plaats het modieuze aspect. Wanneer het ontwerp en de stijl van de outdoorkleding na verloop van tijd uit de mode raakt, kopen veel outdoorliefhebbers graag iets nieuws. Fjällräven probeert zijn ontwerpen daarom zo tijdloos mogelijk te maken, zodat de kleding zo lang mogelijk kan worden gedragen. Om het iets anders te formuleren: de kleding van Fjällräven gaat als het ware een leven lang mee.

Fjällräven Polar en Fjällräven Classic

Al in de jaren zeventig ontwikkelden de zogeheten 'Fjällräven Weeks' in Lapland zich tot ontmoetingsplaats van outdoorfans. Dankzij Fjällräven leerden zij de schoonheid en de sportieve uitdagingen van de Noorse wildernis van dichtbij kennen. Sinds 2005 wordt het Fjällräven Classic Event georganiseerd, waarbij elk jaar meer dan tweeduizend outdoorfans samenkomen om te wandelen en gezellig samen te zijn in de natuur.

Bij het jaarlijks terugkerende Fjällräven Polar Event gaat het om een bijzonder avontuur met hondensleden. Twintig geselecteerde mensen zonder diepgaande kennis en ervaring over het leven en overleven in het besneeuwde en ijskoude gebied ten noorden van de poolcirkel leren om te gaan met de juiste uitrusting en de extreme winterse omstandigheden. Daarbij laat Fjällräven zien dat bijna iedereen met de nodige knowhow, hoogwaardige en efficiënte uitrusting en de juiste outdoorkleding van Fjällräven in staat is om onder de meest extreme omstandigheden op avontuur te gaan. Bovendien wordt duidelijk hoe belangrijk zorgvuldig uitgekozen outdooruitrusting is voor veeleisende outdooractiviteiten in sneeuw en op ijs.

Direct €5 korting
op je volgende bestelling
Nee, dankjewel.