Fjällräven Merkenshop

Het merk met de rode vos

Fjällräven

Het populaire outdoormerk Fjällräven uit Scandinavië met de opvallende rode poolvos in het logo overtuigt door de onmiskenbare ontwerpstijl en de buitengewone kwaliteit van de materialen, verwerking en producten. Bovendien geldt ook bij Fjällräven steeds de ongeschreven wet 'wat niet nuttig is, is niet nodig', en zo ontstaat dankzij een duidelijk design zonder overbodige tierelantijnen, die je sowieso nooit gebruikt, de cleane stijl die Fjällräven onderscheidt van vele andere bedrijven op outdoorgebied.

Sommige producten overstijgen in hun eenvoudige elegantie zelfs de outdoorwereld wat betreft waardering en populariteit en zijn deels zelfs uitgegroeid tot een regelrechte hype. De broek Vidda of de rugzak Kanken zijn verkrijgbaar in meer dan twintig landen in Amerika, Azië en Europa, en hun populariteit is onveranderd hoog.

Toch is Fjällräven geen merk dat probeert te wedijveren met de sportbranche of de urbane kledingstijl, maar een outdoormerk pur sang. Dit merk staat voor een doelmatig design en gaat uit van de gure weersomstandigheden in het Scandinavische Hoogland. Kleding die bestand is tegen de weersveranderingen, stortbuien, windvlagen en hete dagen in het hoge Noorden, is ook optimaal geschikt voor alle andere trekkinggebieden en wandelregio's.

Duurzame producten als maatregel voor milieubescherming

Wat in eerste instantie vreemd kan overkomen, is een elementair bestanddeel in het ontwerpproces van Fjällräven. Natuurlijk gaat het er bij de Scandinaviërs ook om de productie van milieuvriendelijke en sociaal-aanvaardbare kleding, slaapzakken, rugzakken, tassen en accessoires en de processen in dit opzicht voortdurend te optimaliseren. Een ander aspect is de houdbaarheid en levensduur van de artikelen van Fjällräven. Dit is te danken aan de uitstekende materialen zoals bijvoorbeeld G-1000 en de perfecte afwerking.

De voornaamste reden voor een nieuw outdoorjas of nieuwe outdoorbroek vinden de makers van Fjällräven echter niet de korte houdbaarheid en stabiliteit van de outdoorkleding, maar in de eerste plaats de modieuze aspecten. Wanneer het design en de stijl van de outdoorkleding na verloop van tijd uit de mode raakt, kopen veel outdoorliefhebbers graag iets nieuws. Fjällräven probeert zijn design zo tijdloos mogelijk vorm te geven, zodat outdoorenthousiastelingen hun kleding zo lang mogelijk kunnen dragen. Om het iets 'over-the-top' te formuleren: "De kleding van Fjällräven gaat een leven lang mee".

Fjällräven Polar en Fjällräven Classic

Al in de jaren zeventig ontwikkelden de zogeheten 'Fjällräven Weeks' in Lappland zich tot ontmoetingsplaats van outdoorfans en outdoorgeïnteresseerden. Dankzij Fjällräven leerden zij de schoonheid en de sportieve uitdagingen van de Noorse wildernis van dichtbij kennen. Vanaf 2005 vond het Fjällräven Classic Event plaats, waarbij elk jaar meer dan tweeduizend outdoorfans met elkaar afspreken om te wandelen en gezellig samen te zijn in de natuur.

Bij het jaarlijks terugkerende Fjällräven Polar Event gaat het om een bijzonder sledehonden-avontuur. Twintig geselecteerde mensen die over geen enkele diepgaande kennis en ervaring beschikken over leven en overleven in de felle vrieskou van het sneeuwlandschap ten noorden van de poolcirkel, leren met de juiste uitrusting en de extreme winterse omstandigheden om te gaan. Tevens laat Fjällräven zien, dat bijna ieder mens met de nodige knowhow, hoogwaardige en efficiënte uitrusting en de juiste outdoorkleding van Fjällräven, in staat is om onder de meest extreme omstandigheden op avontuur te gaan. Bovendien wordt duidelijk hoe belangrijk een zorgvuldig uitgekozen outdooruitrusting is voor veeleisende outdooractiviteiten in sneeuw en ijs.

Direct €5 korting
op je volgende bestelling
Nee, dankjewel.

We gebruiken cookies om je shoppingervaring te verbeteren. Als je onze website gebruikt, ga je akkoord met het gebruik van cookies.