Retourneren

Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie over retouren. Kies wat voor jou van toepassing is.

Retourneren

Past of bevalt iets niet? Ook al doen we ons best voortdurend onze artikelbeschrijvingen, foto's en maatadviezen te verbeteren, kan het toch voorkomen dat een klimschoen niet past, de hardshell anders aanvoelt dan verwacht of dat een rugzakmodel niet geschikt is voor je rug.

Daartoe zeggen wij: Geen probleem, stuur het ons terug!

Je hebt 30 dagen de tijd om de artikelen uitvoerig te beoordelen. Binnen deze 30 dagen kun je het artikel zonder problemen retourneren (meer informatie over retourrecht ).

Omruilen is bij ons helaas niet mogelijk. Ben je wel tevreden met je artikel maar mocht je het toch graag in een andere kleur of maat willen hebben, stuur ons dan het niet gewenste artikel retour voor een terugbetaling en geef de nieuwe bestelling op. Op die manier komt het vervangende artikel zo snel als mogelijk naar je toe!

Land van levering Retourkosten

Nederland

€7.45 wanneer je onze retourlabel gebruikt.*

België

€11.95 wanneer je onze retourlabel gebruikt.*

*helaas niet bij aankopen op rekening

De 4 retourstappen

1. Vul het formulier in Vul het aan iedere zending toegevoegde retourformulier zo in, dat we je retourzending zo snel mogelijk kunnen verwerken.
2. Pak de artikelen in Stuur de artikelen in de onbeschadigde, originele verpakking en in een geschikte kartonnen doos aan ons terug. Alle verpakkingen van de bergvrienden zijn optimaal voor retourzendingen, zodat je de verpakking weer kunt sluiten.
3. Verzend het pakket

Als klant ben jij verantwoordelijk voor de kosten voor het retourneren. Daarbij kun je kiezen uit de volgende opties: 

  • De Bergfreunde-retourlabel afdrukken (helaas niet bij aankopen op rekening). De kosten worden verrekend met je creditnota.
  • Het pakket zelf voldoende frankeren en verzenden naar:
    Bergfreunde GmbH, Peter-Schaufler-Straße 16, 72108 Rottenburg - Germany

(Verstuur de artikelen niet zonder deze te frankeren, in dat geval moeten wij namelijk de extra kosten van je creditnota aftrekken)

4. Je krijgt je geld terug Zodra de artikelen bij ons aangekomen zijn, controleren en verwerken we deze bliksemsnel. Je krijgt een ontvangstbevestiging en dan duurt het normaal gesproken tot ongeveer 7 werkdagen tot de reeds betaalde factuurbedragen door ons terugbetaald worden. (Let op: tijdens drukke periodes kan dit tot maximaal 14 dagen duren)

Garantie

Bij garantiegevallen doen we onze uiterste best voor je! Alle informatie over het verdere verloop hebben we op onze Reclamatiepagina voor je gebundeld.

Transportschade

Bij transportschade krijg je natuurlijk direct vervanging. Controleer je zending direct bij ontvangst op volledigheid en beschadiging en laat eventuele beschadiging zo mogelijk direct bij ontvangst door de bezorgservice registreren. Informeer ons team via Contact of +49 7121 70120 direct over de schade, zodat we de bestelling direct kunnen vergoeden of omruilen. Verzuim van een reclamatie of contactopname heeft geenszins gevolgen voor je wettelijke garantierechten. Je helpt ons wel om onze eigen aanspraak tegenover de expediteur resp. de transportverzekering geldend te maken.

Nog vragen?

Heb je nog vragen of heb je hulp nodig? Bij vragen helpen we je graag via Contact of +49 7121 70120.

€ 5 onmiddellijk
Voor je volgende bestelling
Nee, dank u.

Houd er a.u.b. rekening mee dat we op onze website cookies inzetten om je gebruikservaring te verbeteren. Wanneer je op de website verdersurft, ga je akkoord met het gebruik van cookies.