Retourneren
Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie over retourzendingen. Kies wat voor jou van toepassing is.
- Retourneren – Wil je artikelen terugsturen, bijvoorbeeld omdat ze niet passen of omdat je ze niet mooi vindt?
- Klacht – Vertoont een product dat je hebt besteld een defect tijdens de wettelijke garantietermijn?
- Nieuwe bestelling in plaats van ruilen
Je wettelijke herroepingsrecht blijft onaangetast door de volgende bepalingen over het retourrecht van 100 dagen. Meer informatie hierover vind je onder herroepingsrecht .
Retourneren
Past iets niet of vind je het niet mooi? Ook al verbeteren we onze artikelbeschrijvingen, foto's en maatadviezen voortdurend, toch kan het gebeuren dat een klimschoen niet past, de hardshell anders aanvoelt dan verwacht of dat een rugzakmodel niet geschikt is voor je rug.
Dat is geen probleem, stuur het artikel gewoon retour!
Je kunt de artikelen eenvoudig retourneren binnen onze vrijwillige retourtermijn van 100 dagen. Om je retourzendingen vlot te kunnen verwerken en ervoor te zorgen dat de goederen nog geschikt zijn voor verkoop, moet niettemin aan de volgende voorwaarden zijn voldaan (alle verdere informatie over ons vrijwillige retourrecht van 100 dagen is te vinden in onze algemene en aanvullende voorwaarden:
- Het artikel is in originele staat, compleet en vertoont geen gebruikssporen
- Het artikel is niet beschadigd
- Het artikel is niet vuil
- Het artikel moet worden geretourneerd in een geschikte verpakking, inclusief alle labels en beschermingsmaterialen voor het transport
- Om hulpbronnen te besparen, retourneert u het artikel idealiter in de oorspronkelijke doos
Behandel de artikelen dus met zorg, want alleen dan kunnen we ze weer opslaan en te koop aanbieden. Zo help je ons minder grondstoffen te verspillen en afval tot een minimum te beperken.
Heb je een product bij ons gekocht en is het defect? Geen probleem, lees in dat geval wat je moet doen bij een klacht zu tun ist.
Land van levering | Retourkosten | retourverwerkingskosten |
---|---|---|
Nederland* |
Gratis met het bergvrienden-retourlabel |
€3.95 voor elke retourzending |
België |
€3.95 wanneer je ons retourlabel gebruikt. |
Geen retourverwerkingskosten |
* Houd er rekening mee dat er extra kosten in rekening kunnen worden gebracht voor uitzonderlijk grote pakketten (verpakking groter dan 120 cm (l) x 50 cm (b) x 50 cm (d)), die moeten worden betaald door de verzender van de retourzending.
De 4 retourstappen
Voor een snelle retourafhandeling verzoeken wij u om de volgende stappen te doorlopen.
1. Vul het formulier in | Vul het retourformulier in dat je bij de zending ontvangen hebt. Hierdoor kunnen we je retourzending zo snel mogelijk verwerken. | |
2. Pak de artikelen in | Stuur de artikelen - indien redelijkerwijs mogelijk - in de onbeschadigde, originele verpakking en in een geschikte kartonnen doos aan ons terug. | |
3. Verzend het pakket |
Voor pakketten die naar Nederland worden verstuurd: Je kunt als service heel eenvoudig een retourlabel uitprinten of een barcode aanmaken! Dit retourlabel is gratis. We houden echter € 3.95 verwerkingskosten in op je terugbetaling. |
|
Als klant in België draag je de rechtstreekse kosten van de terugzending van een artikel. Je kunt daarbij kiezen uit de volgende opties:
|
||
4. Je krijgt je geld terug |
Nadat je retour bij ons is aangekomen of je een herroepingsmededeling (PDF | Word) naar ons hebt verzonden betalen we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug zodra deze is gecontroleerd en verwerkt. In de meeste gevallen duurt het verwerken van een retourzending 7 tot 10 dagen, in uiterste gevallen maximaal 14 dagen. Je ontvangt op dat moment een ontvangstbevestiging en een terugbetaling van wat je al hebt betaald. De terugbetaling vervolgt op dezelfde wijze zoals jij hebt betaald.
|
* Wanneer je een retourlabel aanmaakt, word je doorgestuurd naar het retourportaal van DHL. Houd er echter rekening mee dat je je pakket in Nederland naar een PostNL-punt moet brengen of in België naar een Bpost-punt. Daar wordt je retourpakket in ontvangst genomen en naar ons toegestuurd.
Klacht
Als je een garantieclaim hebt, staan we uiteraard voor je klaar! We hebben alle informatie over de verdere stappen voor je samengevat op onze klachtenpagina.
Nieuwe bestelling in plaats van ruilen
Om ervoor te zorgen dat onze voorraad zo groot en actueel mogelijk is, kunnen we artikelen helaas niet meer ruilen. Mocht je een artikel in een andere kleur of maat willen bestellen, stuur ons dan de artikelen die je niet wenst gewoon retour en plaats een nieuwe bestelling. Zo ontvang je het nieuwe artikel veel sneller!
Nog vragen?
Heb je nog vragen of heb je hulp nodig? We helpen je graag verder via contactformulier of bel naar +31 (0)30 - 499 0286.