Retourneren

Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie over retouren. Kies wat voor jou van toepassing is.

Retouren

Past of bevalt iets niet? Ook al verbeteren we onze artikelbeschrijvingen, foto's en maatadviezen voortdurend, toch kan het voorkomen dat een klimschoen niet past, de hardshell anders aanvoelt dan verwacht, of dat een rugzakmodel niet geschikt is voor je rug.

Wij zeggen: Geen probleem, stuur het ons terug!

Je hebt 30 dagen de tijd om de artikelen uitvoerig te beoordelen. Binnen deze 30 dagen kun je het artikel zonder problemen retourneren (Meer informatie over retourrecht ).

De 4 retourstappen

Vier simpele stappen – zo werkt retourneren
Je wettelijke herroepingsrecht blijft hiervan onaangetast, maar de volgende handelwijze vergemakkelijkt de afwikkeling voor ons.

1. Formulier invullen Vul het aan iedere zending toegevoegde retourformulier zo in, dat we je retourzending zo snel mogelijk kunnen verwerken.
2. Artikelen verpakken Stuur de artikelen in de onbeschadigde, originele verpakking en in een geschikte kartonnen doos aan ons terug. N.B: als je de Bergfreunde-verzendverpakking neemt, heb je niet eens plakband nodig! Alle verpakkingen van de bergvrienden zijn optimaal voor retourzendingen en hebben een extra plakstrook, zodat je de verpakking weer kunt sluiten.
3. Artikelen verzenden

De zending moet je op eigen kosten frankeren. Als service kun je gemakkelijk een Bergfreunde-retourlabel afdrukken , dat is vaak veel goedkoper dan wanneer je bij de post betaalt! De op onze website vermelde kosten verrekenen we met je creditnota.

Of frankeer het pakket voldoende en stuur het naar:
Bergfreunde GmbH, Storlachstraße 199, 72760 Reutlingen - Germany

Verstuur de artikelen niet zonder deze te frankeren, want dan moeten wij de verzendkosten van je creditnota aftrekken.

4. Je krijgt je geld terug Zodra de artikelen bij ons aangekomen zijn, controleren en verwerken we deze bliksemsnel. Je krijgt een ontvangstbevestiging en dan duurt het normaal gesproken nog een paar werkdagen tot de reeds betaalde factuurbedragen door ons terugbetaald worden.

Nieuwe bestelling in plaats van ruilen

Om een zo groot en actueel mogelijk artikelenbestand te garanderen is omruilen bij ons helaas niet meer mogelijk. Mocht je een artikel in een andere kleur of maat willen bestellen, stuur ons dan de niet gewenste artikelen regulair retour en geef een nieuwe bestelling op. Op die manier komt het vervangende artikel sneller naar je toe!

In geval van garantie

Bij garantiegevallen doen we onze uiterste best voor je! Alle informatie over het verdere verloop hebben we op onze Reclamatiepagina voor je gebundeld.

Transportschade

Bij transportschade krijg je natuurlijk direct vervanging. Controleer je zending direct bij ontvangst op volledigheid en beschadiging en laat eventuele beschadiging zo mogelijk direct bij ontvangst door de bezorgservice registreren. Informeer ons team via Contact of +49 7121 70120 direct over de schade, zodat we de bestelling direct kunnen vergoeden of omruilen. Verzuim van een reclamatie of contactopname heeft geenszins gevolgen voor je wettelijke garantierechten. Je helpt ons wel om onze eigen aanspraak tegenover de expediteur resp. de transportverzekering geldend te maken.

Nog vragen?

Heb je nog vragen of heb je hulp nodig Bij vragen helpen we je graag via Contact of +49 7121 70120.

€ 5 onmiddellijk
Voor je volgende bestelling
Nee, dank u.