Retourneren

Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie over retouren. Kies wat voor jou van toepassing is.

Retourneren

Past of bevalt iets niet? Ook al doen we ons best voortdurend onze artikelbeschrijvingen, foto's en maatadviezen te verbeteren, kan het toch voorkomen dat een klimschoen niet past, de hardshell anders aanvoelt dan verwacht of dat een rugzakmodel niet geschikt is voor je rug.

Daartoe zeggen wij: Geen probleem, stuur het ons terug!

Je hebt 100 dagen de tijd om het artikel te beoordelen. Je kunt je retour ook binnen de bedenktermijn bij ons aanmelden, daarna heb je nog 14 dagen om de artikelen daadwerkelijk retour te sturen. De producten mogen slechts worden uitgepakt en gebruikt worden die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Met andere woorden: het product mag slechts zo gehanteerd en geïnspecteerd worden zoals dit ook in een winkel gedaan zou mogen worden. De artikelen mogen geen teken van gebruik vertonen en aangehechte etiketten mogen niet verwijderd zijn. Meer informatie over het herroepingsrecht kun je vinden in de klanteninformatie en in onze algemene voorwaarden.

Het is helaas niet mogelijk een artikel om te ruilen. Ben je wel tevreden met je artikel, maar mocht je het toch graag in een andere kleur of maat willen hebben, stuur ons dan het niet-gewenste artikel retour voor een terugbetaling en geef de nieuwe bestelling op. Op die manier komt het vervangende artikel zo snel als mogelijk naar je toe!

Land van levering Retourkosten

Nederland* & België

€3.95 wanneer je ons retourlabel gebruikt.

* Houd er rekening mee dat er extra kosten in rekening kunnen worden gebracht voor uitzonderlijk grote pakketten (verpakking groter dan 120 cm (l) x 50 cm (b) x 50 cm (d)), die moeten worden betaald door de verzender van de retourzending.

De 4 retourstappen

Voor een snelle retourafhandeling verzoeken wij u om de volgende stappen te doorlopen.

1. Vul het formulier in Vul het retourformulier in dat je bij de zending ontvangen hebt. Hierdoor kunnen we je retourzending zo snel mogelijk verwerken.
2. Pak de artikelen in Stuur de artikelen - indien redelijkerwijs mogelijk - in de onbeschadigde, originele verpakking en in een geschikte kartonnen doos aan ons terug.
3. Verzend het pakket

Je draagt als klant de rechtstreekse kosten van terugzending van het artikel. Je kunt daarbij kiezen uit de volgende opties: 

  • Maak gebruik van het Bergfreunde-retourlabel*. De kosten worden met de creditnota verrekend.
  • Het pakket zelf voldoende frankeren en verzenden naar:
    Bergfreunde GmbH C/O Rhenus Warehousing Solutions, Colemannstrasse 11, 35394 Gießen - Germany
4. Je krijgt je geld terug

Nadat je retour bij ons is aangekomen of je een herroepingsmededeling (PDF | Word) naar ons hebt verzonden betalen we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug zodra deze is gecontroleerd en verwerkt. In de meeste gevallen duurt het verwerken van een retourzending 7 tot 10 dagen, in uiterste gevallen maximaal 14 dagen. Je ontvangt op dat moment een ontvangstbevestiging en een terugbetaling van wat je al hebt betaald. De terugbetaling vervolgt op dezelfde wijze zoals jij hebt betaald.

Let op: bij gebruikmaking van de herroepingsmededeling wachten wij met de terugbetaling totdat we de retour hebben ontvangen, of tot het moment dat aangetoond is dat deze is opgestuurd.

* Wanneer je een retourlabel aanmaakt, word je doorgestuurd naar het retourportaal van DHL. Houd er echter rekening mee dat je je pakket in Nederland naar een PostNL-punt moet brengen of in België naar een Bpost-punt. Daar wordt je retourpakket in ontvangst genomen en naar ons toegestuurd.

Garantie

Bij garantiegevallen doen we onze uiterste best voor je! Zie voor meer informatie de pagina over klachten & garantie.

Nog vragen?

Heb je nog vragen of heb je hulp nodig? Neem contact met ons op via het contactformulier of bel naar +31 (0)30 - 499 0286.

Direct €5 korting
op je volgende bestelling
Nee, dankjewel.