FAQ

Bestelling
Is het gewenste artikel in een bepaalde kleur of maat leverbaar?

Of een artikel leverbaar is, kun je direct in onze onlineshop zien. Bij de keuze van kleur en maat laten we je direct zien welke variant van het artikel nog in voorraad is. Selecteer daarvoor de door jou gekozen variant.

Wordt het door mij gewenste artikel nageleverd? Hoe kan ik geïnformeerd worden, wanneer het door mij gewenste artikel weer beschikbaar is?

Je kunt in onze shop een kennisgeving (product-alert) aanmaken. Selecteer daarvoor op de productpagina de gewenste variant (bv. kleur en maat) en klik op de knop "Momenteel helaas niet beschikbaar
(Kennisgeving aanmaken)".
Zodra het gewenste artikel weer in voorraad is, laten we je via e-mail iets weten. Wanneer het gewenste artikel niet meer nabesteld kan worden, kun je geen product-alert aanmaken.

Ik kan het artikel dat ik zoek niet in de shop vinden. Kunnen jullie het voor me bestellen?

Artikelen die wij niet in ons assortiment hebben, kunnen we helaas niet bestellen.

Ik heb een individuele offerte nodig voor een school, vereniging of organisatie. Wat moet ik doen?

Met plezier maken we voor jou een individuele offerte. Stuur ons het liefst per e-mail of per fax aan +49 7121 7012291een precieze beschrijving van het artikel met de gewenste hoeveelheid, maat en variant. Belangrijk zijn ook je volledige gegevens, zoals: voornaam, achternaam, naam van de vereniging/het bedrijf, straat, postcode, plaats, e-mailadres, telefoonnummer en contactpersoon. Via e-mail sturen we je onmiddellijk een individuele en vrijblijvende offerte.

Ik heb een artikel ontvangen dat van de bestelling afwijkt. Wat moet ik doen?

Mocht het gebeuren dat je ondanks onze zorgvuldige kwaliteitscontrole het verkeerde product hebt ontvangen, dan betalen we je het aankoopbedrag terug. Stuur ons het verkeerd geleverde artikel met een aantekening op het retourformulier („Service-info“) terug. De kosten voor de retourzendingen worden uiteraard door ons betaald.

Ik heb problemen met het bestellen. Waar kan ik hulp krijgen?

Dat is natuurlijk niet altijd gemakkelijk uit te leggen.
Bij algemene vragen over de bestelprocedure helpt onze Klantendienst je graag verder.

Kan ik mijn bestelling achteraf wijzigen of annuleren?

Zolang je bestelling niet verzendklaar is, kunnen we deze wijzigen of annuleren. Daarna zijn wijzigingen niet meer mogelijk. Je bestelling is echter binnen enkele uren na ontvangst verzendklaar. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op, wanneer je iets wilt wijzigen.

Betaling
Hoe kan ik betalen?

Een overzicht van de mogelijke betalingswijzen vind je hier. De voor je aankoop beschikbare betalingswijzen krijg je tijdens het bestelproces te zien.

Hoe kan ik mijn bestelling zo snel mogelijk ontvangen?

Alle bestellingen met de betalingswijze Paypal, creditcard, betaalkaart, per incasso, rembours en factuur kunnen onmiddellijk door ons worden verwerkt. Als we je bestelling op een werkdag vóór 14:00 uur ontvangen, zal deze in de meeste gevallen nog op dezelfde dag aan je worden verzonden. Schrijf geen bericht aan ons in het berichtvenster van de bestelling, want daardoor moeten we de bestelling nabewerken en dat vertraagt de afhandeling! Bij de betalingswijze "Voorafbetaling" kunnen we de bestelling pas verwerken, wanneer de betaling op onze bankrekening is aangekomen. Dienovereenkomstig kan dit de verzending vertragen.

Kan ik vooraf een betalingsbewijs faxen of per e-mail sturen om de levering daarmee te bespoedigen?

We begrijpen natuurlijk dat je je pakket zo snel mogelijk wilt ontvangen.
Maar zelfs als je ons een betalingsbewijs stuurt, kunnen we het verzendproces niet versnellen. Hoe je je bestelling zo snel mogelijk ontvangt, lees je onder het item "Hoe kan ik mijn bestelling zo snel mogelijk ontvangen?"

Hoe werkt de betaling bij aankoop op rekening

Aankoop op rekening wordt door onze partner Payolution GmbH afgehandeld. Bij aankoop op rekening betaal je alleen de artikelen die je wilt houden en dus niet retourneert. Na ontvangst van je retourzending maken wij geen nieuwe factuur. De betalingstermijn bij aankoop op rekening is 10 dagen. Alle informatie over de kredietwaardigheidscontrole vind je op onze Privacy-pagina.

Ik heb bij aankoop op rekening ondanks mijn retourzending een aanmaning ontvangen.

Het kan gebeuren dat de betalingstermijn bij aankoop op rekening en je retourzending elkaar overlappen. Als je van ons per e-mail een bevestiging van de retour voor de betreffende bestelling hebt ontvangen, kun je de betalingsherinnering als nietig beschouwen.

Ik heb mijn factuur betaald, maar ontvang toch een aanmaning!

Sorry, daar zit geen slechte bedoeling achter!
Controleer of je het factuurbedrag naar de op je factuur vermelde bankrekening hebt overgeschreven. Bij aankoop op rekening is dit een andere bankrekening.

Waarom kan ik niet op rekening bestellen?

Helaas moeten ook wij ons steeds meer beschermen.
Bij aankoop op rekening gebeurt daarom op de achtergrond een kredietwaardigheidscontrole door onze contractpartner Payolution. Valt een controle negatief uit, dan kan aankoop op rekening niet worden aangeboden. Alle informatie over de kredietwaardigheidscontrole vind je op onze Privacy-pagina.

Waar vind ik mijn factuur?

Je factuur sturen we mee in het pakket bij de levering. Als je je rekening niet meer kunt vinden, sturen we je graag een kopie per e-mail. Neem daarvoor contact op met onze Klantenservice.

Waarom kan ik niet met creditcard bestellen?

Om veiligheidsredenen kunnen wij bij bestellingen vanaf een bepaalde aankoopwaarde de betalingswijze creditcard niet aanbieden. Hoe hoog dit bedrag is, kun je op de pagina Betalingswijze zien. Ook verzending naar packstations of afwijkende leveringsadressen zijn met betaling per creditcard niet mogelijk.

Wat is het controlenummer bij de betaling met creditcard/betaalkaart?

Het controlenummer staat op de achterkant van je creditcard/betaalkaart in het handtekeningveld.

Levering en verzending
Is mijn bestelling al verzonden?

Op de avond van de verzenddag sturen we je per e-mail een verzendingsbevestiging plus de DHL-trackinglink voor je pakket. Als je bestelling en betaling uiterlijk voor 14 uur binnengekomen is, dan wordt die normaliter nog dezelfde dag verzonden. Wanneer je een klantenaccount hebt, kun je ook in je Bestelgeschiedenis de actuele status van de verzending volgen.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Als je bestelling en betaling voor 14 uur zijn ontvangen, dan wordt je pakket normaliter nog op dezelfde dag verzonden. Onze logistieke dienst werkt niet in het weekend. Wanneer je bestelling in het weekend is gedaan, dan wordt deze de daarop volgende maandag verwerkt.

In welke landen leveren jullie?

Wij kunnen wereldwijd in bijna alle landen leveren. In de shop vind je op de pagina Verzendkosten een lijst van de landen waar wij kunnen leveren. Staat het door jou gewenste land er niet bij, dan is alleen een bestelling per e-mail mogelijk. Neem daarvoor contact op met onze Klantenservice.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

De hoogte van de verzendkosten hangt af van de plaats van bestemming. In het overzicht hebben wij een samenvatting gemaakt van de verschillende verzendkosten. Staat het door jou gewenste land er niet bij, dan is alleen een bestelling per e-mail mogelijk. Deel ons via het Contactformulier je naam, adres en de gewenste artikelen mee. Wij zullen je dan laten weten wat de verzendkosten zijn.

Ik ben overdag niet thuis, kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Geen probleem: Je kunt bij het bestelproces een van het factuuradres afwijkend leveringsadres of een Packstation aangeven. N.B: we kunnen geen bestelling verzenden aan een postbusnummer.

Ik heb meerdere bestellingen opgegeven. Kunnen die bestellingen worden gecombineerd?

Wij verwerken elke bestelling zo snel mogelijk. Daardoor is het helaas niet mogelijk deze achteraf te combineren.

Reclamaties
Ik heb een defect artikel, wat moet ik doen?

Ai, zoiets mag eigenlijk niet voorkomen. Dus in de eerste plaats excuses voor het ongemak. Bij garantiegevallen doen we onze uiterste best voor je! Alle informatie over de verdere afhandeling hebben we op de pagina Reclamaties voor je samengevat.

Krijg ik mijn geld terug?

In geval van een gerechtvaardigde garantieclaim heb je het wettelijke recht op latere herstelprestaties. Indien hieraan niet voldaan kan worden, betalen we jou het geld terug.

Retourzending
Kan ik een artikel retourneren als het me niet bevalt of als het niet past? Waar krijg ik een pakketzegel? Hoe moet een retourzending worden verpakt?

Als artikelen je niet bevallen, kun je ze natuurlijk retourneren. Of je kunt de juiste maat nabestellen.
Alle informatie hierover vind je op de pagina Retouren.

Kan ik artikelen omruilen?

Direct omruilen en verrekenen is niet mogelijk. Bevalt het artikel, maar wil je het graag in een andere kleur of maat? Geen probleem: Het niet-gewenste artikel stuur je ons gewoon terug als retourzending. Het nieuwe artikel bestel je gewoon als nieuwe bestelling via de online-shop of bij ons via de klantenservice. In de online-shop zie je direct of het artikel in de gewenste kleur en maat leverbaar is.
Alle informatie hierover vind je op de pagina Retouren.

Hoe kan ik de koopprijs vergoed krijgen als ik iets retourneer? Wanneer wordt mijn retourzending vergoed?

Het aankoopbedrag wordt binnen 5 dagen na de verwerking van je retourzending terugbetaald, op dezelfde wijze zoals jij hebt betaald. Boek geen reeds betaalde bedragen van de betalingswijze "incasso" zelf terug, omdat daarbij hoge transactiekosten ontstaan, die we je dan in rekening moeten brengen.

Ik heb een artikel ontvangen dat van de bestelling afwijkt. Wat moet ik doen?

Mocht het gebeuren dat je ondanks onze zorgvuldige kwaliteitscontrole het verkeerde product hebt ontvangen, dan sturen we je uiteraard onmiddellijk het juiste product. Of naar keuze betalen we je het aankoopbedrag terug.. Stuur ons het verkeerd geleverde artikel met een aantekening op het retourformulier („Service-info“) terug. De kosten voor de retourzendingen worden uiteraard door ons betaald.

Newsletter
Ik wil geen Newsletter ontvangen!

Je kunt onze Newsletter gemakkelijk en zonder problemen opzeggen. Klik daarvoor in een Newsletter op de link "Uitschrijven" aan het einde van de Newsletter. Denk eraan dat je de Newsletter voor elk e-mailadres waarmee je je hebt geregistreerd, afzonderlijk moet opzeggen.

Waardebonnen
Ik ben vergeten mijn Newsletter-waardebon in te wisselen.

De waardebon kan niet voor reeds gedane bestellingen gebruikt worden en kan niet met andere actiewaardebonnen worden gecombineerd.
De Welcome-waardebon geldt vanaf een minimale aankoopwaarde van 40 euro (na aftrek van de retouren). Waardebonnen voor de Newsletter-aanmelding kunnen slechts eenmaal per persoon en bestelling worden ingewisseld.

Klantenaccount
Ik ben mijn Bergfreunde-wachtwoord vergeten, wat nu?

Je kunt gemakkelijk een nieuw wachtwoord voor onze shop aanmaken. Klik op het Account-pictogram aan de bovenkant van de pagina en daarna op de link "Wachtwoord vergeten". We sturen je per e-mail onmiddellijk een nieuw wachtwoord.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Je kunt je wachtwoord in de klantenaccount onder het punt "Wachtwoordinstellingen" op elk moment wijzigen.

Contact met de klantenservice
Ik heb een vraag of probleem. Waar kan ik hulp krijgen?

Neem gewoon contact op met onze klantenservice! Je bereikt ons ma – vr van 10:00 – 17:00 uur per telefoon op+49 7121 70120. Of gebruik het Contactformulier om ons een bericht te sturen.

Heb je nog vragen? Onze klantenservice helpt je graag verder!
Christian van de klantenservice

Bergvriend Christian

Nog steeds geen antwoord gevonden? Dan kijken we uit naar je vraag!

E-mail: Mail ons
Tel.: +49 7121 70120
Fax: +49 7121 7012291
Maandag tot vrijdag: 10:00 - 17:00 uur

€ 5 onmiddellijk
Voor je volgende bestelling
Nee, dank u.