Product garantie & klachten

Indien je een klacht hebt over de producten of dienstverlening van Bergfreunde, dan kun je daarover contact opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie. Gaat je klacht over een defect product dan verzoeken wij je om de volgende stappen te doorlopen:

Stap 1:

Gelieve ons volgende gegevens door te sturen via het contactformulier:

  • Jouw klantnummer
  • Bestel- of factuurnummer
  • Artikelnummer van het defecte product
  • Beschrijving van de fout: Wat is het defect? Waar bevindt het zich? Hoe heb je het gemerkt? Wanneer is het je opgevallen?

Stap 2:
Onze klantenservice zal zo snel mogelijk contact met je opnemen en je informeren over de volgende stappen.

Stap 3:
Als jouw product moet worden opgestuurd voor controle, kan dit enige tijd in beslag nemen. Bedankt voor je begrip. Gelieve met name textielproducten en schoenen gewassen of schoongemaakt naar ons terug te sturen.

Stap 4:
We horen na afhandeling van uw klacht graag of alles goed is gegaan. Je kunt het ons dan ook laten weten wat eventueel nog verbeterd kan worden. We ontvangen hiervoor graag uw bericht via het contactformulier.

Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Meer informatie over het (wettelijke) garantierecht en fabrieksgarantie
Bergfreunde biedt op alle artikelen garantie in overeenstemming met de wettelijke bepalingen. Wettelijke garantie wil zeggen dat Bergfreunde ervoor in staat dat het artikel datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Bij alle binnen de wettelijke garantietermijn vallende optredende gebreken heb je wettelijk recht op herstel van het geleverde artikel, tenzij wij hier redelijkerwijs niet aan kunnen voldoen, of vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel het gebrek is ontstaan doordat je onzorgvuldig met het artikel bent omgegaan. Daarnaast verlenen wij een eigen garantie van 2 jaar vanaf levering van het artikel. Daarvan afwijkend bedraagt de garantietermijn voor leveringen aan ondernemers en voor gebruikte artikelen 1 jaar vanaf levering van de artikelen. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Lees meer over de garantie in onze Algemene Voorwaarden.

In geval extra fabrieksgarantie van toepassing is, kun je daar meer informatie over vinden in de meegeleverde productinformatie. Mocht een bij Bergfreunde.nl gekocht product binnen de termijn van de fabrieksgarantie defect raken, dan geven wij dit aan de betreffende fabrikant of leverancier door, die dan over reparatie of vervanging beslist. We kunnen de garantie pas erkennen als deze door de fabrikant bevestigd is. De extra fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Direct €5 korting
op je volgende bestelling
Nee, dankjewel.