Algemene gebruiksvoorwaarden voor de registratie en het aanmaken van een klantenaccount
§ 1 Algemene informatie, begripsbepalingen
(1) De volgende algemene en aanvullende voorwaarden hebben geldigheid voor de zakenrelatie tussen Bergfreunde (hierna ook "ons/wij" genoemd) en de klant als consument (hiernavolgend ook "klant" genoemd) in het kader van de registratie en het gebruik van een Bergfreunde-klantenaccount in haar op het tijdstip van de registratie geldige versie.
(2) Consument is elke natuurlijke persoon die een rechtshandeling uitvoert met doelen die niet tot zijn commerciële en ook niet tot zijn zelfstandige beroepsactiviteit kunnen worden gerekend.
§ 2 Registratie
(1) De registratie en het aanmaken van een klantenaccount is toegestaan voor alle consumenten die meerderjarig zijn. De meerderjarige leeftijd wordt bepaald door de wetten van het land waarin de registratie plaatsvindt.
(2) Voorwaarde is een correcte registratie met volledige en waarheidsgetrouwe gegevens van alle informatie die tijdens de registratie wordt gevraagd. Het verstrekken van gegevens van derden zonder hun uitdrukkelijke toestemming is verboden. Na een succesvolle registratie ontvangt de klant op het door de klant opgegeven e-mailadres een bevestigingslink voor activering. Iedere klant ontvangt slechts één klantenaccount op het door hem opgegeven e-mailadres. Het is niet mogelijk meerdere klantenaccounts op hetzelfde e-mailadres aan te maken.
(3) Wijzigingen in de informatie die tijdens de registratie wordt gevraagd, moeten door de klant zelf aan ons worden doorgegeven. We kunnen niet garanderen dat we de nauwkeurigheid van de verstrekte gegevens apart zullen controleren. Als bij de registratie onware of onvolledige informatie wordt verstrekt, behouden wij ons het recht voor om de klant na voorafgaande kennisgeving met onmiddellijke ingang uit te sluiten en het klantenaccount te verwijderen. We behouden ons bovendien te allen tijde het recht voor naar eigen bevinding een registratie van een klant af te wijzen en onze dienstverlening in het kader van het klantenaccount te weigeren.
(4) De klant dient de toegangsgegevens van zijn klantenaccount veilig af te schermen tegen toegang door derden.
§ 3 Diensten van het klantenaccount
(1) Met de opening van een klantenaccount krijgt de klant toegang tot verschillende exclusieve kortingsacties, functies en services van Bergfreunde. Deze staan afzonderlijk vermeld op onze website en in het klantenaccount. Zo heeft de klant onder andere de mogelijkheid om z'n productselectie via een "verlanglijstje" te markeren, z'n bestelgeschiedenis op te roepen of interesse voor een bepaald product aan te geven. Op basis van de door de klant verstrekte informatie en instellingen wordt de klant ook doelgerichte inhoud aangeboden die voldoet aan de behoeften en interesses (bv. in de vorm van gepersonaliseerde productaanbevelingen). Een integraal onderdeel van de diensten en services binnen het klantenaccount van Bergfreunde is het aanbieden van een gepersonaliseerde ervaring. Meer informatie over hoe we de in het klantenaccount opgeslagen gegevens gebruiken om de klant deze gepersonaliseerde functies en diensten aan te bieden, vindt u in onze bepalingen betreffende gegevensbescherming.
(2) Kortings- en waardebonacties in het kader van de aanmelding van een klantenaccount hebben, tenzij uitdrukkelijk anders beschreven, regelmatig betrekking op de eerste registratie en aanmelding van een klantenaccount door een klant. In geval van onrechtmatige meervoudige registraties behouden wij ons het recht voor het inwisselen van de vooraf aangeboden kortingsacties of waardebonnen te weigeren.
(3) Met het oog op de gerechtigde belangstelling van de klant behouden wij ons het recht voor de omvang of details van de binnen het klantenaccount aangeboden services en functies te wijzigen en/of deze volledig stop te zetten.
§ 4 Opslag en verspreiding van inhoud, uploaden van afbeeldingen, klantbeoordeling
(1) De klant heeft de mogelijkheid om productbeoordelingen, productklachten of servicevragen in te dienen via zijn klantenaccount. In het kader daarvan kan de klant ook foto's, bijvoorbeeld van producten, aan bergvrienden ter beschikking stellen via de uploadfunctie. Ook kan de klant zijn klantenaccount voorzien van een eigen profielfoto.
(2) Iedere klant die via de website van Bergfreunde, zoals dit klantenaccount, gegevens of bestanden (foto's, afbeeldingen, andere plaatjes en teksten, in het vervolg "inhoud" genoemd) ter beschikking stelt, verleent hiermee aan Bergfreunde, onbeperkt in tijd en plaats, het wettelijke auteursrecht, deze inhoud voor de verwerking van klantenaanvragen te gebruiken, met name de inhoud te verveelvoudigen, te verspreiden, en/of indien nodig openbaar toegankelijk te maken op haar eigen websites en social media-optredens.
(3) Voor zover de klant in het kader van de bovengenoemde inhoud als persoon wordt afgebeeld, omvat de bovengenoemde toekenning van rechten ook het recht om de verstrekte afbeelding te gebruiken voor communicatiedoeleinden en voor de verwerking van de klantaanvraag.
(4) De klant verplicht zich principieel het recht van derden, in het bijzonder auteursrechten, merk-, patent- en andere eigendoms- en persoonlijkheidsrechten, niet aan te tasten. Voor zover aan de klant geheugenruimte ter beschikking wordt gesteld, mag hij daar geen onwettige, de wet of overheidsbepalingen, of rechten van derden overtredende inhoud opslaan. In het bijzonder mag geen inhoud worden gebruikt die
a. commerciële beschermingsrechten schendt (zoals merk-, patent-, gebruiks-, en proefmonsterrechten), auteursrechten, evenals andere rechten (zoals het recht van eigen foto, naam- en persoonlijkheidsrechten);
b. pornografisch en niet geschikt voor minderjarigen is;
c. propaganda-artikelen en producten met symbolen van ongrondwettelijke organisaties bevat;
(5) Door de bovengenoemde inhoud te versturen, verzekert de klant dat hij/zij alle rechten op de ingediende inhoud bezit die hem/haar machtigen om de inhoud te publiceren, dat alle geüploade foto's vrij zijn van rechten van derden, dat er geen persoonlijke rechten worden geschonden in de weergave of afbeelding van personen en dat de geüploade afbeelding uitsluitend van hem/haar persoonlijk afkomstig is. Indien een of meer personen herkenbaar op een foto staan, moeten de betrokken personen toestemming geven voor publicatie van de foto. De klant verzekert, indien nodig, de overeenkomstige toestemmingsverklaringen ook schriftelijk bij te voegen. Daarnaast zijn de Bergfreunde-richtlijnen met betrekking tot ingezonden bijdragen en inhoud van toepassing.
§ 5 Blokkering, verwijdering van inhoud
Wij behouden ons het recht voor om de klant tijdelijk of permanent te blokkeren, de inhoud te wijzigen of andere passende tegenmaatregelen te nemen in geval van schending van de toepasselijke wettelijke bepalingen, onrechtmatige inbreuk op de rechten van derden of schending van deze algemene gebruiksvoorwaarden. Dit omvat ook het recht om aanbiedingen te verwijderen.
§ 6 Vrijstelling
De klant vrijwaart Bergfreunde en zijn medewerkers van aanspraken, die andere klanten of derden tegen Bergfreunde wegens de schending van hun rechten in het geding brengen door inhoud die de klant eventueel naar de internet-databank van Bergfreunde heeft verzonden resp. daar geplaatste inhoud. Dit omvat de kosten van een adequate rechtsvervolging ter hoogte van de wettelijke vergoeding en daarmee verbonden kosten. Hiervoor dient de klant Bergfreunde een passend voorschot te verschaffen. Dit geldt niet als de wetsovertreding niet aan de klant te wijten is.
§ 7 Garantiebeperkingen
(1) In geval van licht nalatig plichtverzuim beperkt zich de aansprakelijkheid tot de volgens het soort artikel te voorziene, contracttypische, directe gemiddelde schade. Dit geldt ook bij licht nalatig plichtverzuim van de wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangers van Bergfreunde. Bergfreunde kan niet aansprakelijk worden gesteld voor licht nalatige overtreding van onbelangrijke contractuele verplichtingen. Wij kunnen nochtans aansprakelijk worden gesteld voor de schending van contractueel belangrijke rechtsposities van de klant. Verder kan Bergfreunde aansprakelijk worden gesteld voor de schending van verplichtingen waarvan het nakomen de reglementaire uitvoering van het contract pas mogelijk maakt en op het nakomen waarvan de klant kan vertrouwen.
(2) De bovenstaande garantiebeperkingen hebben geen betrekking op de rechten van de klant voortkomend uit garantie en/of productaansprakelijkheid. De garantiebeperkingen gelden ook niet bij kwaadwilligheid, bij schending van contractueel belangrijke verplichtingen alsmede in geval van ons toerekenbaar lichamelijk letsel en schade aan de gezondheid of het overlijden van de klant.
(3) Wij kunnen alleen aansprakelijk worden gesteld voor eigen inhouden op de website van onze onlineshop. Voor zover met links de toegang tot andere websites mogelijk wordt gemaakt, zijn wij niet verantwoordelijk voor de daarin opgenomen vreemde inhouden. Wij maken ons de vreemde inhouden niet eigen. Voor zover wij kennis krijgen van onwettige inhouden op externe websites, wordt de toegang tot deze pagina's onverwijld geblokkeerd.
§ 8 Slotbepalingen, bemiddeling bij conflicten
(1) Het recht van de Bondsrepubliek Duitsland wordt toegepast. Voor consumenten die het contract niet voor beroeps- of commerciële doeleinden afsluiten, geldt deze rechtskeuze slechts voor zover de verleende bescherming niet door dwingende bepalingen van het recht van de staat waarin de consument zijn normale verblijf heeft, wordt onttrokken. De bepalingen van het VN-kooprecht zijn niet van toepassing. Het contract is opgesteld in het Duits.
(2) Bergfreunde is verplicht om u te informeren dat betreffende de zogenaamde online-geschillenbeslechting een overeenkomstig online-platform wordt aangeboden door de Europese Commissie. Dit platform kan worden opgeroepen via de volgende link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. In het kader hiervan is Bergfreunde ook verplicht om het e-mailadres te verstrekken. Dat is: service@bergfreunde.nl.
(3) Bergfreunde zal er altijd naar streven eventuele geschillen met de klant met betrekking tot bestaande contracten in onderling overleg op te lossen. We willen er echter op wijzen dat we niet verplicht zijn om deel te nemen aan een consumentengeschillenprocedure (volgens de VSBG [Verbraucherstreitbeilegungsgesetz, Duitse Wet inzake de geschillenbeslechting voor consumenten]) en onze klanten helaas niet de mogelijkheid bieden om deel te nemen aan dergelijke procedures.